This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Makan 
Author Message
SupaLeet

Post Makan
Jeg har egentlig ikke noe med dette å gjøre, men det dere i ledelsen gjør er ikke annet enn direkte latterlig.

Dere skviser ut medlemmer som prøver å geare seg opp for deres egne raids for det passer ikke deres regler. Hvilke regler er det dere snakker om? Alv er ikke raider en gang, og da kan hun gjøre hva faen hun vil for å geare seg opp, raid dag eller ikke.

Dere makter som vanlig å ikke komme med gode argumenter for avgjørelsen, forutenom regler og at det var et btdt raid. Tja, det var kanskje 8 stk fra btdt, ellers var det et ganske så rent pug.

Og Lausten, raiders er kanskje sløve med å poppe flasks, men du og dere andre offiserer som starte med å se til helvette å skjerpe dere for nå driver dere guildet som et u - land, men klart hvis det er slik dere vil ha det, så bare fortsett slik og se hvor langt dere kommer.

Fy faen, mange av dere skulle ikke hatt officer status.

Mon Feb 15, 2010 9:46 am
Profile WWW
Hunter Advisor

Post Re: Makan
Taproot wrote:
Jeg har egentlig ikke noe med dette å gjøre

Precis, du säger det själv. Ta reda på fakta först innan du pissar ner RR.

Mon Feb 15, 2010 10:04 am
Profile WWW
SupaLeet

Har ganske god oversikt over fakta.

Bare så det er sagt så er jeg casual i BTDT og vil nok aldri få bli med på et eneste raid med dem, men trives atskillig mere der. Lurer på hvorfor.

Nei, dere får ha gutteklubben, eh, jeg mener offiserklubben deres for dere selv.

Mon Feb 15, 2010 10:20 am
Profile WWW
Harlot

Taproot, slik jeg har forstått det så hadde Alveina fått plass på RR-raid den dagen om hun bare hadde signet. Derfor blir det helt feil å joine andre guilds på raid.

Dette vet du godt har vert RR-regler så lenge du har visst at Peka > Taproot i PvP. :)

DDO - Pekanorth - The sexy rogue!
AoC - Pekanorth - The sexy HoX!

Mon Feb 15, 2010 10:27 am
Profile
SupaLeet

Pekanorth wrote:
Taproot, slik jeg har forstått det så hadde Alveina fått plass på RR-raid den dagen om hun bare hadde signet. Derfor blir det helt feil å joine andre guilds på raid.

Dette vet du godt har vert RR-regler så lenge du har visst at Peka > Taproot i PvP. :)

Det hadde hun nok Peka. Men her er det også snakk om prioritering. De var på Rotface i går, og en av grunnene til at Alv ikke er raider er pga lav dps. Så hva er poenget da med å ta henne med på Rotface hvor hun ikke kan hjelpe, enn å dra i et pug i håp om å geare seg opp for å komme med dpsen som trengs? Offiserene må klare å se forbi regler og faktisk forstå hva som er til det beste for guildet som de er så flinke til å snakke om.

Øl Onsdag?

Mon Feb 15, 2010 10:33 am
Profile WWW
Forum troll

Dette er hva jeg kaller, en klassisk Taproot-post av typen "jeg skal/burde ikke, men gjør det likevel post", men kjekt at du fortsatt er interessert i hva som skjer i Ragnarok.

Vil bare gjøre det klart at jeg ikke synes denne diskusjonen hører hjemme i Public, ikke fordi det er noe å skjule, men fordi dette faktisk angår en member. Kommer derfor til å prøve å holde det så generelt som mulig.

Angående regler i Ragnarok:
Vi mange av dem, og de har skiftet endel gjennom de siste 6 årene jeg har vært med. Noen er faset ut underveis, noen er faset inn og noen lever best i minnet til gamle officers. Vi er forsovidt klar over at de er noe utydelig på enkelte punkter og utdaterte på andre. Og selv ikke officers / advisors er 100 % oppdatert på hvilke som er aktive og hvilke som ikke er det. Dette er som følge av at det er gjort endringer i bla guild struktur uten å følge opp med oppdatering er regelboka. Dette er under utbedring, men som med dugnadsbaserte guilds flest, tar det litt tid.

Angående Regelen for Skvising av medlemmer:
Nei, vi prøver ikke å skvise noen. Vi prøver å opprettholde en casual raidgruppe. Dette betyr i praksis at alle som raider er "raidere". Er det helt unaturlig å tenke at man burde raide med sin egen guild fremfor f.eks. et run med en annen guild eller med pug?

Regelen du mener skviser medlemmer er ganske grei (i hvertfall etter min mening); man kan raide icc25/voa25 med pug etter man ikke har fått plass/ikke kunne møte til siste raiddag (voa = torsdag, icc = søndag) med RR.

Helt greit at du mener at det er mange officers som ikke burde ha ranken, at vi er en udugelig gjeng som driver guilden som et u-land, det er din mening og den må du jo bare ha. Hadde det kommet fra en member så burde vi nok tatt dette til etteretning og fulg opp, du er pt ikke member av Ragnarok såvidt jeg vet (kanskje nettopp pga disse årsaken(e) du lister over?).

ps. kjekt at du trives så mye bedre i BTDT enn i du gjorde i Ragnarok! Kanskje vi kan forvente å se at du bærer tabbarden til BTDT lengre enn du bar RR sin? :)

edit: og ikke at det er relevant for saken, men det var det snakk om et fresh icc 25 run, at vi oneshottet alt opp til rotface og wipet der i 2 timer er en annen sak. ;)

Mon Feb 15, 2010 10:55 am
Profile
Admin

det er tydligvis noget som der ikke tages med her....
jeg har flere gange set henne skrive at hun ikke signer til 25 man fordi at det lagger
så spør jeg bare hvis det lagger i 25 man med RR så lagger det vel også i 25 man BtDt eller random pug for den sags skyld

og så er det næste der iretere mig er at hun har den holdning at ingen sertifikat = ingen raid were the fuck dit that come from!?!?
og noget helt andet er at på rotface er det ikke dps der er vigtig
jeg har set log over kills der har været over 7 min

havde der nu været 50+ signet til hvert raid havde det ikke generet mig at nogle folk til icc 25 med andre...
men det er der nu en gang ikke
som der er blevet nevnt tidliger så havde vi 24 man en periode i går

og TBH syntes jeg at du skal blande dig uden om du er ikke i RR længer
så engeligt kan du holde din meming for dig selv

Freezer: lvl 85 Rogue
Minifreez: lvl 71 Priest
Missfreez: lvl 80 Warlock
Marti: lvl 85 shammy
Freezerw: lvl 85 Warrior
Iznoogood lvl 84 Hunter

Mon Feb 15, 2010 10:57 am
Profile
SupaLeet

Du har nok rett på alle punkter Raz.

Og Tabarden til Ragnarok er den jeg har bært lengst i wow bare for å gjøre det klart.

Og min erfaring fra den lille stunden jeg var i guildet nå så har det ikke betydd noe om jeg var member eller ikke member. Reaksjonene fra noen offiserer ville fortsatt vært den samme:
Bare forlat guildet om du ikke er happy.
Du gjorde ditt og datt, så vi gir deg en vag grunn hvorfor.

Jeg tror faktisk jeg vet hvilke offiserer som absolutt ville gi alveina den advarselen, men er det noe big deal?

Hva om dere hadde gått frem på en annen måte enn å være en løs kanon på dekk som slenger rundt seg med eder og galle bare fordi dere kan?

Hva om dere offiserer hadde driti i å gi den advarselen og forklart alveina situasjonen i raidgruppen deres og at det hadde vært fint om hun signet seg opp til deres raid for de mangler raiders?

Måten dere gjør det på er rett og slett ikke god nok ledelse.

Ville jeg moderert meg om jeg var member? Er ikke godt å si, men jeg tviler.

Mon Feb 15, 2010 11:06 am
Profile WWW
SupaLeet

God post Freezer. Bare fortsett slik.

Mon Feb 15, 2010 11:09 am
Profile WWW
Admin

Ettersom denne er i public drister jeg meg til å blande meg inn.

Først og fremst syns jeg der er underlig at Taproot må på banen her i det hele tatt. Alvina burde være i stand til å argumentere for egen sak. Men når først det kommer en ekstern på banen for å kommentere Ragnarok sitt internt anliggende burde dette kanskje vært gjort i en litt annen tone. Slik den opprinnelige posten er her virker den mot sitt hensikt.

Når det er sagt har jeg faktisk litt forståelse for Alvina sitt argument. Satt på spissen: Er man veiet og ikke funnet god nok til raiding "med mindre det ikke er noen andre som kan" er det også feil å kreve at vedkommende ikke kan benytte plasser andre steder. Dette er en ting som slår begge veier.

Samtidig ser jeg at det nok er noen ordvalg og kommunikasjons problemer i å få intensjonen med raidsertifiseringen ut til de det gjelder. Jeg tror Alvina har missforstått litt hvordan systemet er tenkt å fungere. Dette gjøres nok ikke bedre når slike som Taproot da kommer med sin egen tolking av denne missforståelsen og fyrer oppunder med: "Fyy, slikt går ikke an...".

Skulle en ønske å ikke raide med RR, men være fri til å raide med andre bør en gjøre dette klart for ledelsen slik at de ikke anser enn som en resurs som ikke møter opp. Jeg ser at dette vil virke rart, men det er bedre en å skape gnisninger der gnisninger ikke bør være. Om dette da er forenelig med videre medlemskap i RR er en helt annen sak....

Mon Feb 15, 2010 1:38 pm
Profile
SupaLeet

Min lojalitet ligger hos Alveina og jeg støtter henne uansett om jeg er guildie eller ikke.

Mon Feb 15, 2010 1:42 pm
Profile WWW
Admin

Flott for deg og henne at du er det, men du ordlegger deg ikke på en måte som er til hennes fordel.... ;-)

Mon Feb 15, 2010 2:09 pm
Profile
SupaLeet

Gunslinger wrote:
Flott for deg og henne at du er det, men du ordlegger deg ikke på en måte som er til hennes fordel.... ;-)

Det har du helt rett i. Hun klarer fint å ordlegge seg selv. Vet ikke om du har tilgang til wow forumet, men hun har en helt annen fremgangsmåte enn meg. t.o.m der presterer offiserer å ordlegge seg i en stil som er tilnærmet lik min. Da er nok, nok for min del.

Mon Feb 15, 2010 2:23 pm
Profile WWW
SupaLeet

Taproot wrote:
Gunslinger wrote:

Det har du helt rett i. Hun klarer fint å ordlegge seg selv. Vet ikke om du har tilgang til wow forumet, men hun har en helt annen fremgangsmåte enn meg. t.o.m der presterer offiserer å ordlegge seg i en stil som er tilnærmet lik min. Da er nok, nok for min del.

Om du nu har tillgång till wowforumet (genom Alve) ser jag ingen anledning till varför du ska starta en sån här tråd i public.

Mon Feb 15, 2010 3:13 pm
Profile ICQ
Admin

Taproot wrote:
God post Freezer. Bare fortsett slik.

nu er jeg i gang
men vil bare sige at den post jeg har lavet tidliger er volsomt modereret

og fint for dig at du er lojal over for Alveina det er kun godt
ellers var der da noget galt

men jeg syntes at der har været nok info om at vi "manglere" raiders
er bare et spørsmål om at læse forummet lidt en gang i mellem
jeg vil på ingen måde forlange at folk skal læse forummet 100 gange om dagen
men 1-2 gange holder nok

gidder ikke at reposte alt hvad jeg skrev i min sidste post
du kan jo læse det any way

men jeg svære på tiltale
jeg logger ind og der går ca 1 min før at du skriver til mig....
om noget jeg ikke mener du skal blande dig i

jeg skal gerne indrømme at jeg siger jeg ikke gidder at diskuter det med dig
og at jeg ikke gidder at bruge min ingame tid på det

jeg har også andet at se til så sådanne ting tager jeg på forummet
og des uden er Alveina ikke den eneste der har fået en advarsel for det
jeg har så sent som i går fjernet raid sertifikat til en der raide med pug hvor vi sto og manglede folk

Freezer: lvl 85 Rogue
Minifreez: lvl 71 Priest
Missfreez: lvl 80 Warlock
Marti: lvl 85 shammy
Freezerw: lvl 85 Warrior
Iznoogood lvl 84 Hunter

Mon Feb 15, 2010 3:55 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next