Reply to topic  [ 11 posts ] 
Ansökan från Satekh (Sätëkh IGN) 
Author Message
nubi

Post Ansökan från Satekh (Sätëkh IGN)
Personal information:

What is your nationality?
Svensk

How old are you?:
25 (i April)

What is/will your main MMORPG focus (PvE, PvP, RP, Social) be?
Social mestadels, PvP'ar gärna då mest WvW eftersom det påminner om RvR i WAR, vilket jag älskade att göra. Annars gör jag gärna dungeons, questing, exploration är kul, så allt i allo kan man väl säga.

What level of activity can we expect if you are accepted into Ragnarok?
Relativt hög, arbetslös för tillfället. Mestadels kvällar skulle jag nog säga då.

Character information:

What is your Main characters name?:
Sätëkh , har namnet Satekh egentligen, men det var ett beta acc jag skapade den karaktären på, så det är låst....

What profession and level is your Main character?:
Mesmer, level 30 vid ansökan.

Additional information:

As a social guild, we like to get to know each other and use Voice comm for most events. What are your thoughts on this?
Har lite svårigheter med Voice-chat med människor jag inte känner så bra. Men man kan alltid lära sig.

Do you know anyone in Ragnarok? In that case, who and how?
Nej, inte som jag vet om i alla fall, snackat lite med en snubbe i er guild, kommer aldrig ihåg hans charbname dock..

Where did you hear about Ragnarok?:
Han jag snackat med var vid Shadow Behemoth eventet, såg namnet och ja, är intreserad av nordisk mytologi och har spelat Ragnarok Online, så jag vart minst sagt intrigued.

Why do you want to join Ragnarok and what can you contribute with to our guild?
Gillen är alltid trevligt, någon att spela med är ju inte fel menar jag. Tror jag kan bidra med en del faktiskt, är gamal PvP'are och HC Raidare från WoW, så jag kanske kan ge en del tips eller så.

What part of the Ragnarok guild rules differs most from other guilds you have been in and what part do you sympathize with the most? Quote atleast one specific rule that you sympathize with.
"§1.2 We do not exploit. If you come by a means to exploit in the game you should contact customer support via a GM, the test live forums or by a /petition." DEFINITIVT. Finns få saker i spel jag hatar mer än exploits, third-party program, botting och allmänt "övertag" utöver de makaniker spelet i sig självt tillåter.

Tell us a little bit about yourself (previous mmo experience, ingame goals and so on)
Oj, oj, oj. Ska försöka sammanfatta någorlunda. Kan börja med att säga att jag spelat MMO's sedan 2001. Sedan dess har jag spelat mer än 90 MMO's. No kidding. Började med Ragnarok och Runescape. Ragnarok spelade jag i nästan 6 år, går tillbaka till det än idag from time to time. Där körde jag mest WoE (för de som kanske spelat spelet). Sedan började jag med WoW, eftersom de flesta spelade det, där Raidade jag mest i TBC, T4-T5-T6, allt avklarat. En del BG-PvP under TBC, inget serious. Under WoTLK spelade jag endast vid release, värdelös Expansion IMO, Cata körde jag igenom första Raid contentet (BwD, BOT och ToFW), sedan gick jag helt över till PVP'ande. Emellan expansionerna dock spelade jag WAR, medlem av en av de största Gillena där, Eternal Affliction, älskade varje sekund av det. När folk började lämna vart jag rätt ledsen, jag är nog en av de få personer ni någonsin kommer höra de här av men WAR är ett av de bästa MMO's jag spelat. Sedan har vi DAoC, EQ, EQ2, Tibia, AoC, DDO och en jävla massa annat. Också beta-testat en hel del (Gw2 bland annat). Så jag skulle nog säga att jag har en del erfarenhet av MMO's by now. Hah.

Tell us about your PvE achievements and habits. (Do you team up or like to solo through story content, grinding one instance over and over for a typical drop, crafting and exploration, or other things)
I wow som sagt spelade jag en period ganska så HC, 5 dar i veckan 3 timmar per kväll. Så det är väl min PvE erfarnhet.

Tell us about your PvP achievements and habits. (How often you participate in sPvP and world PvP. If you do world pvp, or other things like that)
PvP är bland det roligaste jag vet, i vilket spel som helst, D2, D3, WoW, War, you name it. Som sagt innan spelade jag med en av de fetaste gillena under WAR, för de som inte vet är WAR Warhammer Online och var inriktat på PvP'ande.

It is raidnight and they miss one player, you have not signed up but made an appointment with some other members to do some questing/instances. Do you join the raid or play with your friend, please tell why you choose as you do?
Skulle situationen infalla där något form av raidande hända och en person saknas, är det då så att jag inte har något för mig men är online så skulle jag mycket möjligt kunna haka på men har tyvärr ett villkor, jag måste kunna lämna dator om det skulle behövas, självfallet ger jag en förklaring till varför. Jag har ett liv utanför datorn och kan tyvärr inte längre sätta datorspelandet framför IRL. Jag hjälper gärna till så långt som min förmåga räcker.

Fri Mar 08, 2013 8:46 pm
Profile
WS - Officer

Post Re: Ansökan från Satekh (Sätëkh IGN)
Välkommen till forumet. :)

Fri Mar 08, 2013 10:42 pm
Profile
nubi

Tackar tackar. :) Då hoppas man bara på grönt ljus också. Hah. ^^

Fri Mar 08, 2013 10:49 pm
Profile
WS - Officer

Velkommen :)

Guild Wars 2 - Thief

Image Image

Sat Mar 09, 2013 12:28 am
Profile
GW2 - Recruitment Officer

Välkommen till Forumet! :)

Din ansökan är lagd till behandling och du kan förvänta dig ett svar inom max ett par dagar.

Sat Mar 09, 2013 1:05 am
Profile
nubi

Kanon! Tack så mycket. :)

Sat Mar 09, 2013 2:10 am
Profile

Din ansökan är godkännd, välkommen till RR-GW2! :)

I frågan om Voice-chat så behöver du inte oroa dig, jag som Finne var väldigt osäker först på om jag skulle vilja använda voice-chatten men efter att ha lärt känna folket så är det nog mycket roligare att spela med Mumble :D

Sun Mar 10, 2013 7:48 pm
Profile
Soleet

Välkommen! :D

Ps. Jag är också finne och hade väldiga problem att komma med i "pratet" men efter att ha varit med en stund blev det genast mycket bättre ^^ Bäst av allt, vi bits inte! xD

Sun Mar 10, 2013 9:27 pm
Profile
WS - Officer

Och Dark Lord, Moko och Tuubi pratar lite extra roligt när dom pratar på sin riktiga dialekt.. Ett nöje att bara lyssna på dom och försöka förstå ^^

Fri Mar 15, 2013 11:42 am
Profile
Soleet

Hahah, tackar tackar! :D Måste börja tala dialekt konstant då med andra ord xD

Sat Mar 16, 2013 9:52 pm
Profile

Tuubi wrote:
Hahah, tackar tackar! :D Måste börja tala dialekt konstant då med andra ord xD

Låter som det ja :D

Sun Mar 17, 2013 12:51 pm
Profile
Reply to topic   [ 11 posts ]