Reply to topic  [ 127 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Guild Wars 1 
Author Message
GW2 - GM

Post Guild Wars 1
Har kjøpt meg Guild Wars Trilogy fra NC-Store nå ... blir vel å putre litt (casually) rundt der frem til GW2.

Noen andre som gjør det samme?

Fri Nov 04, 2011 8:58 am
Profile
Eleet

Post Re: Guild Wars 1
har gjort =P verfall de første 6 pointsa av hall of munuments

http://hom.guildwars2.com/en/#page=welcome

men må også ha Guild Wars: Eye of the North for å gjøre det.

Guild Wars 2 - ganvold (retired)
The Secret World - valdeko - (retired)
word of warcraft - valdeko (og 12 andre chars) (retired)
Warhammer online - Valdeko (game servers closed)
Age of conan - valdeko (retired)
Final Fantesy - vatox valdeko (retired)
Aion - Valdeko (Retired)
Lord of the rings online - valdeko (retired)
The Elder Scrolls Online - vatox valdeko (retired)

Fri Nov 04, 2011 8:52 pm
Profile WWW
GW2 - GM

Oi! Det var jo noe å se på, ja... jeg bare soser rundt og gjør quests jeg, prøver å bli litt kjent med systemet. Vanskelig å bli vandt til dette med at man må velge hvilke spells man føler man har mest bruk for :P

Jeg valgte Necromancer og Monk som secondary... men, jeg føler egentlig secondary var veldig bortkastet, man må jo fordele poengene mye mer da. Har brukt ett poeng eller noe i healing .. resten i necro-spells. Mao. så henger healing spellet langt etter, da forsvinner jo litt av poenget med secondary. Menmen, jeg finner vel litt mer utav det etterhvert.

Edit: eeeh! Jeg la inn mitt navn der, og jeg ser at jeg har 3/50 :P
Men hvordan vet jeg hva jeg må gjøre for å få points der da?
Edit#2: et eller annet om statuer?? :roll:

Sat Nov 05, 2011 7:50 am
Profile
GW2 - Officer

HoM og alt du trenger å vite http://wiki.guildwars.com/wiki/Hall_of_Monuments

Min konto 50/50

Hvis det er noe du lurer på så skal jeg prøve og hjelpe deg :)

Rift - Serenah (R8)
SWTOR - Serenah (Battlemaster)
Image

Sun Nov 06, 2011 4:45 pm
Profile
GW2 - GM

OI! Du har jo gjort ALT! :shock:

Du har vel spillet en del da, tenker jeg :P

Et spørsmål: Jeg har 3 points for "accounts linked". Hvilke accounts? Jeg har ikke linket noenting som helst jeg :roll:

Hmm, sitter å leser litt på "Guide to earning Hall of Monument rewards" på den wikia-siden. Det ser ut som jævla masse jobbing igrunn :P Men i all hovedsak: Gjør absolutt alt du finner og kommer over av quests, så skal det meste gå bra.

Weapons må lages eller kjøpes ... Men tipper at disse items er hue-opp-i-ræva dyre. Sikkert stor etterspørsel kan jeg tenke meg (ja, btw, hvor pokker er ah??)
Minipets og armor må lages eller kjøpes ...

Hmm, ser ut som om det blir en del grinding for å få poenga ja... tror ikke jeg gidder å gå for 50 ... blir nok heller 30 :P

Men etter hva jeg kan se, så må du ha spillet en god del for å få 50 poeng altså ... spiller du enda?

Et siste spørsmål: Er det noe vits for meg å dra til Embark Beach? Jeg har forstått det er en slags HUB for folk som vil gjøre co-op quests .. ikke det at det sier meg så mye though. Hva er et co-op quest (et vanlig quest som krever party?) og hvorfor skulle man trenge en hub for det? Jeg har ikke kjøpt Eye of the North (enda), så jeg trenger ikke å dra til Embark Beach for å kunne dra til EotN-plassene ihvertfall ...

Edit: Et spørsmål til: Jeg skulle sende en whisper til en fyr ... han het "Eteller Annetnavn [什么]" ... så jeg trykka på den tabben der det sto "Whisper", så kom det opp "insert name here", i den boksen fikk jeg ikke lov å skrive inn brackets, så jeg tenkte "ok, da trenger jeg ihvertfall ikke å skrive inn guildnavnet" (det er guildnavnet, sant?). Men, å sende en whisper til "Eteller Annetnavn" fikk jeg heller ikke lov til, jeg fikk bare beskjed om at "this character is not online" eller noe i den duren. Jeg fikk sagt hallo til ham gjennom !All (og han ga respons), før han stakk ut av zonen, så han var HELT KLART online, men ... wtf? Noe jeg gjorde galt? Skrive inn nicket hans i "insert name here" funket ekstremt dårlig, så hva ellers kan jeg gjøre?

Sidenote: Jævlig irriterende at man ikke får lov å skrive vanlige kinesiske tegn i !All ... siden han var i et kinesisk guild, så ville jeg prate med ham på kinesisk, men mine simplified characters lyste i rødt og jeg fikk beskjed om at disse ikke var lov å bruke!! JA OK, sonen jeg var i het "Asia - Traditional Chinese" ... but come on!!! (Du trenger ikke å svare på akkurat dette, da det ikke angår deg, jeg måtte bare få ut litt frustrasjon ;) )

Mon Nov 07, 2011 5:50 pm
Profile
GW2 - Officer

Shahrizai wrote:
OI! Du har jo gjort ALT! :shock:

Du har vel spillet en del da, tenker jeg :P

Hehe ja jeg spilte ALT FOR MYE. Husker ikke helt men tror jeg har rundt 4.500 timer på den kontoen.

Shahrizai wrote:
Et spørsmål: Jeg har 3 points for "accounts linked". Hvilke accounts? Jeg har ikke linket noenting som helst jeg :roll:

Jeg regner med at du har linket din gw konto mot ncsoft master account, siden du kjøpte gjennom ncsoft. Tror det er derfor du fikk 3 points, er ikke sikker der.

Men generelt sett så er HoM archivements account wide, hvis en av dine characters "add" ting til HoM, så gjelder det for hele kontoen din. For eksempel at en av dine characters har "add" miniature pets til Devotion, så har kontoen din unlocket det.

Shahrizai wrote:
Hmm, sitter å leser litt på "Guide to earning Hall of Monument rewards" på den wikia-siden. Det ser ut som jævla masse jobbing igrunn :P Men i all hovedsak: Gjør absolutt alt du finner og kommer over av quests, så skal det meste gå bra.

Hehe ja, det er archivements, må gjerne ikke tenke på dem, bare spill du :P Tenker du på archivements blir du helt gal. Trykk "H" for å sjekke hvor langt du har kommet på de forskjellige titlene, som du kan legge til HoM senere.

Shahrizai wrote:
Weapons må lages eller kjøpes ... Men tipper at disse items er hue-opp-i-ræva dyre. Sikkert stor etterspørsel kan jeg tenke meg (ja, btw, hvor pokker er ah??)
Minipets og armor må lages eller kjøpes ...

Det er kun 3 typer weapons so man kan legge til HoM, disse er Tormented (dyreste), Destroyer og Oppressor. Tormented kan ikke craftes, dette må man skaffe seg gems fra DoA for så å bytte for weapons. Ellers kan man kjøpe fra andre spillere, men de er som regel ganske dyre. Destroyer kan craftes og de er ganske billige også. Oppressor weapons får man gjennom quest War of Kryta. Sjekk HER for hvordan man crafter Destroyer og HER for War of Kryta.

Miniature pets får man som birthday gaver eller rare drops fra chest og quests. Hvis du vil fylle opp Devotion, anbefaler jeg at du kjøper de billige bursdags pets fra 1st, 2nd og 3rd birthday.

Shahrizai wrote:
Et siste spørsmål: Er det noe vits for meg å dra til Embark Beach? Jeg har forstått det er en slags HUB for folk som vil gjøre co-op quests .. ikke det at det sier meg så mye though. Hva er et co-op quest (et vanlig quest som krever party?) og hvorfor skulle man trenge en hub for det? Jeg har ikke kjøpt Eye of the North (enda), så jeg trenger ikke å dra til Embark Beach for å kunne dra til EotN-plassene ihvertfall ...

Sorry sluttet med GW før Aion kom ut, har ikke spilt det siden. Embark Beach er new content? i såfall vurderer jeg å reinstallere GW :D

Quote:
Edit: Et spørsmål til: Jeg skulle sende en whisper til en fyr ... han het "Eteller Annetnavn [什么]" ... så jeg trykka på den tabben der det sto "Whisper", så kom det opp "insert name here", i den boksen fikk jeg ikke lov å skrive inn brackets, så jeg tenkte "ok, da trenger jeg ihvertfall ikke å skrive inn guildnavnet" (det er guildnavnet, sant?). Men, å sende en whisper til "Eteller Annetnavn" fikk jeg heller ikke lov til, jeg fikk bare beskjed om at "this character is not online" eller noe i den duren. Jeg fikk sagt hallo til ham gjennom !All (og han ga respons), før han stakk ut av zonen, så han var HELT KLART online, men ... wtf? Noe jeg gjorde galt? Skrive inn nicket hans i "insert name here" funket ekstremt dårlig, så hva ellers kan jeg gjøre?

[bracket] er guild tag, så det er ikke nødvendig å skrive inn det :) Grunnen til at du ikke kan whisper han er fordi han har "friends list" og whisper på offline.

Quote:
Sidenote: Jævlig irriterende at man ikke får lov å skrive vanlige kinesiske tegn i !All ... siden han var i et kinesisk guild, så ville jeg prate med ham på kinesisk, men mine simplified characters lyste i rødt og jeg fikk beskjed om at disse ikke var lov å bruke!! JA OK, sonen jeg var i het "Asia - Traditional Chinese" ... but come on!!! (Du trenger ikke å svare på akkurat dette, da det ikke angår deg, jeg måtte bare få ut litt frustrasjon ;) )

Hvis du har kjøpt EU/NA versjonen av GW, noe som jeg regner med at du har gjort; så kan du ikke skrive tegn i det hele tatt :P

Rift - Serenah (R8)
Image

Mon Nov 07, 2011 7:51 pm
Profile
GW2 - GM

Nice, takker for grundig svar. :D Føler meg faktisk litt klokere nå.
Embark Beach er vel kanskje nytt, ja. Men jeg er usikker på om det faktisk er "content" ... det er en ny plass, ja, men tror ikke det er så mye å gjøre der sånn bortsett fra å kunne finne folk og ha mulighet til å dra til forskjellige plasser og spesielt til Eye of the North plasser. Du kan jo lese om det på Wiki'en ... jeg leste litt der jeg, men følte meg ikke så mye klokere :P Kanskje du sjønner mer enn meg.

Men, mtp det siste du svarte på: Det er litt merkelig, jeg mener jeg kjøpte EU-versjonen ja. Jeg sjekket og dobbeltsjekket at jeg var på "English (GB)" når jeg var logga inn for å kjøpe, det stod vel kanskje ikke noe spesifikt om at det var EU versjon, men jeg fant heller ingen andre versjoner :roll: men å skrive tegn ingame... DET kan jeg, så lenge de ikke er simplified (ikke alle kinesiske tegn har blitt forenklet). Kanskje du bare ikke får skrevet det inn fordi du ikke har installert kinesisk input på din maskin? :)

Mon Nov 07, 2011 8:50 pm
Profile
GW2 - Officer

Jepp da har jeg installert GW igjen for å se hva som er nytt. Det ser ut som Embark Beach er quest hub for å gjøre det lettere for spillere å finne seg gruppe. Men man trenger jo ikke gruppe når man kan ta med seg 7 (!) heroes! Walk in the park bare da :P

anbefaler at du sjekker [url]guildwarsguru.com[/url], for builds og guides.

Edit: Add meg så kan vi gjøre quests sammen hehe

Norah Merovigian

Rift - Serenah (R8)
Image

Tue Nov 08, 2011 3:03 pm
Profile
GW2 - GM

JA! FETT!!! Men ... vet ikke om du har sett i avataren min under "Location" :P Vi ligger i litt forskjellig tidssone :P

Men er ikke lenge til Januar, da er jeg tilbake på hybelen min i Oslo, blir nok en del gaming da, fram til skolen begynner :D

Tue Nov 08, 2011 5:41 pm
Profile
GW2 - GM

Nå blir jeg nødt å kaste inn håndkleet og innrømme at jeg ikke klarer å soloe meg videre. Har prøvd å få kontakt med folk ingame, men er null svar å få. Enten så snakker de ikke engelsk... eller så ... I dunno.
POENGET er: Jeg står fast! Jeg har sittet med missionet i Gate of Pain i flere timer nå, og jeg har ikke sjangs altså. Har prøvd forskjellige heroes, med forskjellige setups med forskjellig strategi. Jeg blir wipet litt og litt hver eneste gang. Mot slutten av missionet har heroes så lite liv igjen at vi blir one-shottet bare mobs ser på oss.
Hadde det vært mulig å få avtalt et tidspunkt eller noe, så kunne vi gjort dette shittet her? Er det noen som har aktiv konto i det hele tatt?
Pandabear er din re-åpnede konto fortsatt åpen?
Eller noen andre som har en uber-epix char å stille opp med?

Edit: åja, btw, jeg skal selvfølgelig gjøre all bonusen

:( :( :( :x

Mon Feb 06, 2012 12:19 am
Profile
GW2 - GM

Ingen? :(

Mon Feb 13, 2012 12:21 am
Profile
GW2 - Recruitment Officer

Well, 1an är lite för föråldrat för mig ; )
Det var roligt för några år sen, men då klarade man allt - finns ingen anledning att börja spela igen ^^

Mon Feb 13, 2012 12:26 am
Profile
GW2 - GM

:cry:

Mon Feb 13, 2012 12:28 am
Profile
GW2 - Officer

Shahrizai, kanskje greit at du skriver ned navnet på characteren din, så det blir lettere å finne deg. Samt når du er online. Jeg har ikke logget inn på gw1 på ei god stund nå siden jeg er ganske opptatt med swtor hehe.

Hvis du forsatt sliter med mission og ingen av oss er tilgjengelig, kan det være en ide å skaffe seg hjelp gjennom http://www.guildwarsguru.com

Det finnes mange "runners" som leverer slike tjenester som hjelp med missions, vanquishing osv. De er veldig billige også :)

Rift - Serenah (R8)
Image

Mon Feb 13, 2012 5:15 pm
Profile
GW2 - GM

Char = Misa Shahrizai

Men jeg vet ikke når jeg er online. Har ingen faste tider liksom. Derfor hadde det vært best om vi kunne avtalt noe. Hva med i kveld? Klokken 20:00? :D

Mon Feb 13, 2012 5:27 pm
Profile
Reply to topic   [ 127 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next