Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Hvilken Linux distribusjon? 
Author Message
GW2 - GM

Post Re: Hvilken Linux distribusjon?
Hmm? Jeg kjører 64bit selv, og Desura. Mener du at det er spillene som ligger i Desura som ikke har støtte for x64? Det er mange spill der (f.eks. Cold War) som kun har 32bit download, men som kjører i 64 også. (testa selv nå nettopp).

Eller er det Desura selv du ikke får installert? Tror du må høyreklikke på downloaden -- properties -- allow executing file as program

Uansett, her er litt mer nyheter fra Phoronix: (Håper de kommer til å diskutere dette på JupiterBroadcasting)

Phoronix.com wrote:
An Attempt To Push Ubuntu As A Gaming Platform

Posted by Michael Larabel on October 12, 2012

At the Ubuntu Developer Summit later this month in Copenhagen, a number of gaming-related development sessions are scheduled as Ubuntu developers try to push their Linux distribution as a first-rate gaming platform.

Among the sessions scheduled so far (the links though are rather pointless until the event takes place since they just go to blank EtherPads) for the Ubuntu 13.04 Developer Summit spanning two days are the following topics as it pertains to Ubuntu gaming:

Audio Support - "Audio of all forms (stereo, surround, 3D positional, etc.) must work extremely well in Ubuntu."

Longevity of Binaries - "We want to discuss and address considerations on obsolescence of libraries during a game's lifetime and how this works in Ubuntu when compared to other platforms."

Graphics Support - "Graphics in general must work extremely well in Ubuntu (OpenGL specifically)."

Input Devices Support - "Input devices (joysticks and gamepads), low-latency input and full button support for gaming mice and keyboards must work extremely well in Ubuntu."

Multi-Arch Libappindicator - "The libappindicator3 package in Ubuntu 12.04 and 12.10 has not been converted to multi-arch. This causes some pain points in the Valve Steam builds."

Process Clean-Up Actions - "We need to address possible issues with process cleanup not handling some important actions (e.g. video mode restoration after app exit or crash)."

Unity Performance - "Unity costs about 10% in frame rate performance drop when running a game."

Audio Latency - "Audio latency is relatively high on Linux and we need to be competitive with other platforms."

Can Ubuntu make it as a viable gaming platform? Will Ubuntu Linux end up being used in any "Steam Box" console? Linux has a lot of potential to be an interesting and competitive gaming platform, but there's a lot of work ahead to make that happen.

It will be interesting to see what comes out of these Ubuntu gaming sessions at UDS-R, since as many know, Canonical isn't a company that's historically been known to do a lot of low-level upstream development work when it comes to graphics drivers, kernel feature enhancements, and other large technical initiatives for advancing the Linux kernel and related components.

Er åpenbart at Valve har lagt press på Canonical :P Men det er bare på tide imo.

Uansett så tror jeg at Valve sin grunn for å lage en Linux klient er bare bullshit. De skyller på at Win8 er så crap, og det stemmer jo, men jeg tror de egentlig bare ser at Desura gjør det bra, og har lyst å ta over det markedet :)

Sat Oct 13, 2012 1:20 am
Profile
Shadowleet

Den smørbrødlista peker jo på problemer med linux og gaming eg ikkje visste fantest, men innser at er veldig problematiske. Alt som har med latency på input eller output (lyd blide) å gjere er veldig store problem når det kjem til gaming for min del.

Når det kjem til valve vs desura. Ser ikkje for meg at det er det dei tenker på i det heile tatt. Einaste grunnen til at eg veit om desura er at eg bruker det for enkelte mods i Windows. Ein eventulle app-store i W8 som blir populær er uendelig større trussel for valve enn desura nokon gong vil bli. Når det er sagt. Eg ønsker gaming på linux meir enn dei fleste, men kun viss det betyr tilsvarende og/eller betre ytelse. I dag er sjansen for at det skjer lik null. Om fem år er den kanskje 5%. Om ti år håper eg den er over 50%.

[Diablo III]: Battletag: Brutalis#1871 (RR battletag list)
[AoC]: Ragequitter, Brutalis, DiggMcBadass, Twofist

Føkk alle forever.

Sat Oct 13, 2012 1:32 am
Profile
AoC Officer

Sjølve Desura funkar fint, men når eg prøvar å starte eit spel, som eg har lasta ned og installert, får eg feilmelding om at eg må ha 32-bit library.
Men eg får heller spekulere meir neste helg, for no er det tid for XCOM :D

Sat Oct 13, 2012 6:07 pm
Profile
PhearLeet

Win8.

Sat Mar 02, 2013 4:28 pm
Profile
GW2 - GM

Liten update:

Linux Mint 14 Cinnamon + Steam = Win :)