win7 help!

Hat og briller.

win7 help!

Postby Shahrizai » Tue Feb 09, 2010 6:53 am

Ja, for de av dere som faktisk leser alle disse "hjelp en stakkars noob"-trådene mine så vet du kanskje at jeg skaffa meg windows 7.
Det er nå installert.

MEN, ... bla bla bla ... wall of text... edited for raskere lesning. Se edit #4

Konklusjon: Jeg får ikke alt-tabbet, og jeg får ikke valgt vinduet manuelt via windows taskbar.
Spørsmål: Skal det være slik? Eventuelt: Hvordan fikser jeg det?

Edit: Jeg har funnet en workaround: Dersom jeg klikker en gang på taskbaren først (akkurat som om jeg markerer den på en måte), så fungerer den slik jeg vil. De sprett-opp-vinduene over hvert program blir da hengende slik at jeg kan velge det vinduet jeg vil ha. Men det skal vel ikke være nødvendig å klikke på taskbaren først? Det virker veldig tungvint :(
Edit2: Denne workaround'en virker ikke for alt-tab-problemet mitt though.
Edit3: Ok... etter litt prøving og feiling fant jeg ut at windows-tasten + tab fungerer som en annen versjon for alt-tab. Men jeg må fortsatt trykke på taskbaren for å skifte vinduer manuelt om jeg ikke vil scrolle gjennom alle vinduene. Trenger fortsatt en fix der :S
Edit4: OOOOKEEEEYYYY... jeg ser nå at absolutt ALT av pop-up beskjeder... sånne beskjeder som vises ved siden av musepekeren når man holder musen over noe. Alle sånne pop-up beskjeder vises kun i et millisekund før dem forsvinner igjen. Plz hlep!!
Do not fear. Do not shed a tear. Do not let your heart sear. We will persevere. Nurse Betty is here .
Kain do liid piggslei?
Shahrizai
Nurse Betty

Re: win7 help!

Postby Chtuga » Tue Feb 09, 2010 10:19 am

gjelder dette bare 1 program?

i så fall kan du prøve sette det i vista compability mode
AoC: Chtuga lvl 80 Tempest, Guildmaster of Ragnarok in Age of Conan

Retired characters in AO: Zeylenne lvl 220 Doctor AI Rank Challenger (23)
+ alts: Lilleg2 220/27 MA, Kenevil 216/14 Shade, Wallblade 161/5 Keeper, Polfarer 220/18 Adventurer, Vaarblomst, , Zman, Zulux, Zetaforce, Skuddskade
Image
Chtuga
Guild Master Age of Conan

Postby Shahrizai » Tue Feb 09, 2010 10:29 am

nei, det gjaldt alle programmer, alle vinduer, alle pop-up-bokser...
Men... det fantes en fix på det (fant fixen akkurat nuh faktisk)... en fix man rett og slett ikke kan finne frem til selv, med mindre man er uber geek.
Fixen var følgende:

Skru av PC
Ta ut strømkabel
Ta ut batteriet
Hold inne av/på-knappen i to-tre sekunder (PC-en vil selvfølgelig ikke skru seg på)
Skru på PC igjen

...fixed ... :roll:

Nå er klokken 2:28 AM her og jeg skal på jobb i morgen... har sittet å knotet med windows i hele kveld/natt.

GJEEESP... god natt.
Do not fear. Do not shed a tear. Do not let your heart sear. We will persevere. Nurse Betty is here .
Kain do liid piggslei?
Shahrizai
Nurse Betty

Postby Tiri » Tue Feb 09, 2010 10:44 am

heheh jalla-løsninger ftw..
Vidar aka Arknath, Nuno, Tiri, Harkz
Pause fra Aion
***400 Tailor, 300 Gather Aether, 378 Gather Vitality***
Tiri, Sorceress
-------------
Arknath, Ranger
Tiri
Eleet

Postby Chtuga » Tue Feb 09, 2010 11:11 am

Chersiphron wrote:nei, det gjaldt alle programmer, alle vinduer, alle pop-up-bokser...
Men... det fantes en fix på det (fant fixen akkurat nuh faktisk)... en fix man rett og slett ikke kan finne frem til selv, med mindre man er uber geek.
Fixen var følgende:

Skru av PC
Ta ut strømkabel
Ta ut batteriet
Hold inne av/på-knappen i to-tre sekunder (PC-en vil selvfølgelig ikke skru seg på)
Skru på PC igjen

Nå er klokken 2:28 AM her og jeg skal på jobb i morgen... har sittet å knotet med windows i hele kveld/natt.

GJEEESP... god natt.

Standard fix det der :P

+ alts: Lilleg2 220/27 MA, Kenevil 216/14 Shade, Wallblade 161/5 Keeper, Polfarer 220/18 Adventurer, Vaarblomst, , Zman, Zulux, Zetaforce, Skuddskade
Image
Chtuga

Postby Asath » Tue Feb 09, 2010 1:28 pm

Haha, der har du løsningen på alle problemer Chersi :D
Image
Asath - verdens minste ildkulekaster!
Asatha - pvp alt!
Asath
Aion Officer

Postby Chtuga » Tue Feb 09, 2010 2:47 pm

Chersiphron wrote:noob
Plz hlep!!

:mrgreen:

Image
Chtuga

Postby Ghump » Tue Feb 09, 2010 3:21 pm

Chersiphron wrote:nei, det gjaldt alle programmer, alle vinduer, alle pop-up-bokser...
Fixen var følgende:

Skru av PC
Ta ut strømkabel
Ta ut batteriet
Skru på PC igjen

GJEEESP... god natt.

Og det var så den lange version af: Hvis du er i tvivl, så genstart... :wink:
[AO] Ghump - Retired. [AO] ARK-Odimandas - Retired
[WOW] Lacy - Et world 3rd i Sunwell må være ok for denne gang - Kontoen lukket i øjeblikket...
Ghump
Aion Asmodian Officer

Postby Shahrizai » Tue Feb 09, 2010 9:35 pm

hehe, en vanlig restart hadde jeg selvfølgelig prøvd opptil flere ganger.
Men anyhoo, problemet er fixed inntill videre :)

Ellers så virker win 7 til å være rimelig sweet. Merker ting og tang er forandret. Men det er jo bare en vanesak det. Forandre OS er alltid litt knot i begynnelsen.
Kain do liid piggslei?
Shahrizai
Nurse Betty

Postby killmor » Wed Feb 10, 2010 5:39 pm

Chersiphron wrote:Ja, for de av dere som faktisk leser alle disse "hjelp en stakkars noob"-trådene mine så vet du kanskje at jeg skaffa meg windows 7.
Det er nå installert.

MEN, ... bla bla bla ... wall of text... edited for raskere lesning. Se edit #4

Konklusjon: Jeg får ikke alt-tabbet, og jeg får ikke valgt vinduet manuelt via windows taskbar.
Spørsmål: Skal det være slik? Eventuelt: Hvordan fikser jeg det?

Edit: Jeg har funnet en workaround: Dersom jeg klikker en gang på taskbaren først (akkurat som om jeg markerer den på en måte), så fungerer den slik jeg vil. De sprett-opp-vinduene over hvert program blir da hengende slik at jeg kan velge det vinduet jeg vil ha. Men det skal vel ikke være nødvendig å klikke på taskbaren først? Det virker veldig tungvint :(
Edit2: Denne workaround'en virker ikke for alt-tab-problemet mitt though.
Edit3: Ok... etter litt prøving og feiling fant jeg ut at windows-tasten + tab fungerer som en annen versjon for alt-tab. Men jeg må fortsatt trykke på taskbaren for å skifte vinduer manuelt om jeg ikke vil scrolle gjennom alle vinduene. Trenger fortsatt en fix der :S
Edit4: OOOOKEEEEYYYY... jeg ser nå at absolutt ALT av pop-up beskjeder... sånne beskjeder som vises ved siden av musepekeren når man holder musen over noe. Alle sånne pop-up beskjeder vises kun i et millisekund før dem forsvinner igjen. Plz hlep!!

Mistenker du har problemer med tastaturoppsettet ditt som blir styrt fra bios... anbefaler at du tar ut batteriet på bærbaret (ikke ha i strømkontakten), hold inne powerknappen i ca. 5-10 sekunder. Da resetter du bios'en tilbake til fabrikkinnstillinger. Kan virke merkelig, men jeg har fiksa flere pcer med sånne "merkelige" ikke relatert til OS egentlig problemer :p
Killsor <=> Killmor <=> Killsom <=> Killdor <=> Killien <=> Killion <=> Killal <=> Quiena <=> Quiana <=> Quiani <=> Quinai
killmor
AoC Officer

Postby Shahrizai » Fri Feb 12, 2010 12:48 am

Chersiphron wrote:Fixen var følgende:

Skru av PC
Ta ut strømkabel
Ta ut batteriet
Skru på PC igjen

Heh, du var litt sent ute... men takk allikevel ;)
Og ja, du hadde rett ;)
Kain do liid piggslei?
Shahrizai
Nurse Betty

Return to Oz-sektionen