Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Nyheter om ny Engine? 
Author Message
PhearLeet

Post Nyheter om ny Engine?
Hei hopp! :)

Er det noen som vet noe mer om når den nye engine kommer?
Har jo lest at de håpet på "summer 2009", også var det noe
med høst 2009 - og jeg vil si at høsten er i ferd med å passere,
ettersom jeg må skrape is av rutene på bilen om morran :P

Så hvor står de? Er det noe nytt å melde i det hele tatt?
Eller vil AO rett og slett dø helt ut før de får ut fingern?
Leser jo at vi sliter med RR i AO, og det syntes jeg er trist -
vil gjerne bidra til litt vekst igjen. Men jeg følte da jeg
reaktiverte med tilbudet i sommer, den samme "fed-up"
feelingen jeg hadde før. Tar tid fra man klikker for å loote
corpse til man faktisk får opp boks bla. - dette er bugs som
ærlig talt burde vært rettet for årevis siden... En del andre
småting også, som jeg ikke husker nå - men alt sammenlagt
gjorde rett og slett at jeg bare fikk avsmak og gikk tilbake
til noe som flyter som det skal (på tross av at jeg er på en
av kanskje tidenes mest overbefolka og ustabile servere :P ).

Vil gjerne ha en skikkelig try på AO igjen, men da MÅ det være
noe som er annerledes der... ellers vet jeg med meg selv at
jeg gir meg igjen like fort, dessverre.

All respekt til dere som har holdt ut der så lenge, dere er
tålmodige sjeler som har bidratt til å holde RR gående såpass
lenge som dere har, i et spill som har vært på tur ned i en
årrekke nå :)

ZneyPhinx

Tue Oct 27, 2009 11:14 am
Profile
Forum troll

Post Re: Nyheter om ny Engine?
Funcom har taget en masse lån i forbindelse med Age of Conan. Og dem kæmper de gevaldigt med i øjeblikket. Bl.a. mener jeg at The Secret World er blevet udsat af samme grund. Og når et spilfirma udsætter en potentiel indtægt pga. dårlig økonomi, så er det næppe et godt tegn......

Kort sagt: Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at de arbejder på en ny engine til AO. Men det ville ikke være økonomisk forsvarligt af dem, at bruge ressourcer på det. Jeg kan ikke forestille mig det giver så mange nye kunder, at det vil kunne betale lønnen til en udvikler. Og er han allerede på lønningslisten, vil der under alle omstændigheder være mere brug for ham på AoC eller TSW projektet.

Edit: Jeg kan se der står "The Core" i din signatur. Jeg husker stadig da vi lavede The Core i AO... En sen aften med et møde på Rumpa Bar... Med masser af Plumbos på bordet :mrgreen:

Tue Oct 27, 2009 12:56 pm
Profile
Admin

Den nye engien kommer snart™ , problemet er at det har ligget så mye feil i den gamle koden og slikt tar tid . I tilleg holder de på med en massiv prof. balance og tipper de ikke gjør noe før de har alt klart . Når det gjelder FC og AO er AO teamet det eneste som er upåvirket av oppsigelser osv. AO tjener forsatt penger og på lavere levels er det veldig mange spillere atm. Har selv laget en froob og det er veldig mange mellom 10-60 kommet de siste 14 dagene . Når det gjelder AO RR står det veldig dårlig til atm, vi greier ikke få nye spillere da det er veldig få nordiske som starter. Vi var 30+ online før sommeren men iløpet av sommeren har nesten alle tatt pause/sluttet , Omni hadde stort sett alle 200+ tower fields før eg reiste på ferie , etter at eg kom hjem hadde Omni praktisk talt ikke et eneste tower field uansett level. Så et eller annet skjedde. Dette trur eg demotiverte veldig mange fordi vi mistet org contracts og da ble det veldig mange som fikk problemer med topp nanos . Nå er vi stort sett bare 3 gamle gubber online :lol: , med innslag av den yngre garde innimellom. FC sier de har avsatt midler til en reklame kampanje når engien og alt det andre er ferdig så vi håper det bidrar til litt flere spillere . Selv om det virker som det er få spillere har eg ingen problemer med og finne teams og gjøre raids , man må bare finne det utenom guilden .

Tue Oct 27, 2009 5:56 pm
Profile
Orakel

utsettelsen ligger vel mest i at dem droppa den motoren de begynte på og skal låne fra AoC istede.
De har nå postet endel bilder av de nye modellene i endel sånne means fredags tråder så sikkert litt å finne der.

Tue Oct 27, 2009 7:53 pm
Profile
PhearLeet

Ghump wrote:
Edit: Jeg kan se der står "The Core" i din signatur. Jeg husker stadig da vi lavede The Core i AO... En sen aften med et møde på Rumpa Bar... Med masser af Plumbos på bordet :mrgreen:

Ghump, din gamle ørn! :lol:

Haha, ja DET var tider det! :D Nå er The Core et venneguild med ca. 7-8 aktive medlemmer til enhver tid. Kompiser, kollegaer,
klassekamerater, søsken osv. er stort sett det eneste som får innpass ;) Det hjelper til å holde kvaliteten på spillerene på topp,
men bidrar ikke akkurat til vekst og mulighet for raiding i noen skala ;)

Ang. AO så håper jeg virkelig at de klarer å gjennomføre bytte av motor og at de ikke gir seg. Men at de fortsatt tjener penger på
AO er jo fantastisk, for så lenge de gjør det vil det jo være dumt å avvikle det. Har jo selv kjent finanskrisa på jobben, har måttet
kutte ned kraftig på timene jeg gir de timeansatte hos meg - noe som førte til at jeg måtte skaffe 2 nye. Men sånn er jo dessverre
verden... At de utsetter TSW tror jeg kan være en fordel uansett, tror de biter over litt mer enn de klarer å tygge og svelge.
AoC ble jo slett ikke det de håpet på, og med ny expansion på vei der så er det klart at det vil være en mulighet til å kapre nye
og gamle spillere - så det er vel der mye av fokuset bør rettes. Men det er på tide at AO-community får det de i mine øyne har krav
på, etter så mange år med trofasthet og lojalitet til AO. Og det vil fort lokke tilbake en del av oss "pensjonerte" også :P

Jeg kommer garantert til å ta en ny (og skikkelig seriøs) titt på AO da nye engine kommer, og jeg vil tro at jeg ikke er helt alene ;)

Forøvrig er det sikkert lurt å bruke en eksisterende engine, fremfor å starte fra scratch på en ny - så å bruke AoC sin er nok lurt.
Men den videoen som gikk ut for leeeenge siden, "Still Alive" og alt det der, var ikke det med AoC-engine? Eller surrer jeg? :oops:

Men Ingis - du som er ingame enda, er det så stor overvekt av Clan VS Omni? Eller er det bare det at Omni er blitt slappere?
Har ikke noen skikkelig formening om hvordan ratio var før, men hadde vel på følelsen at Omni var litt i overtall.
Clan var dog litt smidigere når detkom til PvP. Personlig suger jeg på PvP uansett spill, har jeg vist gang på gang - så jeg kommer
neppe til å redde Omni ;) Iallefall ikke egenhendig :P

Har vel ikke troa på at det blir en ny storhetstid - men tror at om mange nok kommer tilbake - så kan det blir riktig bra igjen.
Håper å se så mange som mulig av de gode gamle, da den tid kommer :)

ZneyPhinx

Wed Oct 28, 2009 6:47 pm
Profile
Admin

Føles som det er 5 ganger flere clans en det er Omni atm , Clan eier alt av Tower fields . Har selv greifet litt og tar ikke lang tid før en sverm av clans henger over deg hehe. :lol:

Wed Oct 28, 2009 7:52 pm
Profile
Forum troll

ZneyPhinx wrote:
Forøvrig er det sikkert lurt å bruke en eksisterende engine, fremfor å starte fra scratch på en ny - så å bruke AoC sin er nok lurt.
Men den videoen som gikk ut for leeeenge siden, "Still Alive" og alt det der, var ikke det med AoC-engine? Eller surrer jeg? :oops:

Begge spil bruger Funcoms Dreamworld engine. AoC kører bare på en nyere version.
Men fordi at de hedder det samme, behøver de jo ikke have meget med hinanden at gøre :wink:

Thu Oct 29, 2009 2:20 pm
Profile
Reet

Hallo gamle barduner!

Det er flere år siden jeg var innom AO nå, og sant og si så må jeg vedkjenne meg at jeg egentlig hadde avskrevet alle MMORPG'er . Grunnen: JEg er møkk lei av løpe rundt, gjøre quest, lvle karakteren, gjøre quest, lvle karakteren osv osv osv. Men nå fr litt siden fikk jeg en innbydelse av FC om å komme tilbake og spille 30 dager gratis. Og da så jeg det... jeg så hva som gjorde at jeg holdt ut i 5 år i strekk i AO. I motsetning til alle spillene sm har kommet etter, har dette spillet et krav til deg sm spiller. om at du må definere karakteren din selv. Alt blir ikke automatisert for deg. Du kan selv mekke implantater, (og nå perks) velge rustning, et utall av våpen, du velger profesjon og look. Du går til butikkene og kjøper det du trenger og spillet lar deg gjøre "Unike" missions. Ikke de standardiserte missionen som 1 million har gjort før deg (Selvom selve mission områdene etterhvert gjenkjennes).

Så jeg må si at jeg fikk en liten push til på nytt spille AO...og jeg anbefaler alle til å gjøre det nå siden de har 30 dager gratis spilltid ;)

Jeg håper dette vil være med på å gi FC litt ekstra fart i baken til å få implementert ny motor i spillet. Dette fordi jeg tror at AO med ny inpakning kan bli en ok melkeku for FC om de pr i dag sliter med monitasene. Det er nemlig alt for mange middelalder rpg der ute, som krever MYE mindre av deg som spiller i strategi enn hva AO krevde/Krever. Dette vil derfor være et bra alternativ for oss som er litt eldre og sm liker både fighting, og kontroll over karakteren vår :)

Thu Nov 19, 2009 9:33 am
Profile
Officer

Jeg har prøvd å se etter nyheter om den nye engine, men har ikke kommet over noe enda. Er det ikke gitt noen form for dato eller tidsramme? Vet at funcom ikke er av de kjappeste og alle datoer er fleksible selvom de er satt.

Kommer nok innom og sjekker ut når det går live.

Savner AO litt faktisk, det er noe med det spillet og de man spiller med som gjør at man føler seg hjemme.

/Picka

Tatitra 215/14/30 Trader

Fri Dec 18, 2009 9:23 am
Profile
PhearLeet

ikke noen nyheter om engine nei, men det er masse folk online fortida. vi har raida masse beast mm, så ta turen tilbake.

Lalique 85 Priest(Earthen Ring)
Sixth Of9 21mill skill points eve online

Sat Dec 19, 2009 11:00 am
Profile
SupaLeet

Den nye grafikk motoren ser unektelig bra ut! Jeg var hos funcom på fredag på omvisning, og fikk se det de holdt på med. Det går sakte men sikkert fremover. Sykt mye code som skal endres. Holder ikke pusten på at dette kommer ut i 2010, men hva gjør vel det? Synes ikke grafikken i AO er så ille til å være et 8 år gammelt spill som startet sin utvikling tidlig på 90-tallet!

Det er AOs fenomenale gameplay som gjør det så bra:)

Sat Dec 19, 2009 4:36 pm
Profile
Officer

Dere kom med på Friday with means også :D

"Fridays are ALWAYS busy. Today was of course no exception. We were privileged to have a visit in the office from Strupstad and Docine in the Oslo office. It is always nice to get a chance to actually meet up with you guys and get a good reminder of why we a work as hard as we do. Thanks to both of you for boosting our spirits at the end of a long week."

http://forums.anarchy-online.com/showth ... p?t=566873

Sat Dec 19, 2009 5:42 pm
Profile
SupaLeet

Det er jo sånn som ungdommen liker :)

Sat Dec 19, 2009 7:51 pm
Profile
SupaLeet

den game director lyder bare som en first class nice guy!!

jeg fik sgu lyst til at logge ind med det samme, men jeg tror jeg venter til den nye engine kommer.

Hvad siger i Doc og Strup.....di you see something you likez?

Sat Dec 19, 2009 9:09 pm
Profile
SupaLeet

warcriminal wrote:
den game director lyder bare som en first class nice guy!!

jeg fik sgu lyst til at logge ind med det samme, men jeg tror jeg venter til den nye engine kommer.

Hvad siger i Doc og Strup.....di you see something you likez?

Oh yeah! Hardware mouse <3

Synes du skal logge inn nå jeg! Mye nytt å sette seg inn i etter en lang pause :)

Sat Dec 19, 2009 10:57 pm
Profile
Reply to topic   [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next