Reply to topic  [ 151 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Ny Ventrilo eller Teamspeak!? 

Ventrilo eller Teamspeak
Poll ended at Sun Jan 16, 2011 1:52 am
Ventrilo 49%  49%  [ 25 ]
Teamspeak 51%  51%  [ 26 ]
Total votes : 51

Ny Ventrilo eller Teamspeak!? 
Author Message
PhearLeet

Post Re: Ny Ventrilo eller Teamspeak!?
men poenget er jo at det ikke er noen på ts3.
Er 2-3 rift og noen wow slengere om man er uber heldig på en god kveld.

På vt var vi fra masse online til alle døgnets tider.
Etter denne test perioden er det jo nesten ikke en kjeft og treffe på voice comms.
fordi ingen gidder bruke ts.

Så jeg vil heller ha en vt som funka greit med masse folk en en tom ts.
Og penger hadde vi vel på bok fra før om jeg ikke husker feil.

Mon Feb 07, 2011 9:17 pm
Profile WWW
AoC Officer

Lausten wrote:
Gætter på at halvdelen af dem som brokker sig over TS ikke engang har prøvet TS3 og bare har fordomme fra tidligere udgaver af TS. TS3 er faktisk rigtigt godt syntes jeg, jeg blev positivt overrasket.

Vi har prøvd TS3 på flere raid i AOC. Flesteparten synes både Mumble og VT er bedre. Folk går heller silent enn på TS, og Mumble har færre brukere enn VT hadde.
Vi er et comunity som er vant til voice, og mye av styrken vår ligger i det.
Pengene er alerede donert så det er ingen grunn til at vi ikke kan få tilbake VT.

Mon Feb 07, 2011 9:24 pm
Profile
PhearLeet

vt serveren er oppe fremdeles den, det er bare å komme inn.

Mon Feb 07, 2011 9:27 pm
Profile
Mage Advisor

dirle wrote:

Ja VT serveren er faktisk oppe. Selv hopper jeg nok aldrig tilbage til VT da TS er så meget bedre i lyd kvalitet!

Mon Feb 07, 2011 9:40 pm
Profile
AoC Officer

Lausten wrote:
dirle wrote:

Ja VT serveren er faktisk oppe. Selv hopper jeg nok aldrig tilbage til VT da TS er så meget bedre i lyd kvalitet!
Dersom WoW folka er so ekstremt hyppe på TS, so kan no dei for all del gå for TS.
Og so kan AoC gjengen bruke det alternativet som passar dei best.

Er tåpeleg at WoW og Aion folk som nesten aldri brukar voice comm skal diktere kva AoC majoriteten skal bruke.
På tide at AoC gjengen kuttar ut bullshittet og bestemmer seg for det alternativet dei likar best. Handling ffs.
Det har vel vore nok "testing" no?

Mon Feb 07, 2011 10:44 pm
Profile
SupaLeet

Quote:
Er tåpeleg at WoW og Aion folk som nesten aldri brukar voice comm skal diktere kva AoC majoriteten skal bruke.

Er tåpelig å late som AoC folkene er noe annerledes eller viktigere enn andre medlemmer. Er faktisk mengder med folk i AoC som også spiller de andre spillene og motsatt. Slutt å se på dere selv som AoC-medlemmer. Dere er Ragnarok-medlemmer...

Last edited by Arknath on Mon Feb 07, 2011 11:17 pm, edited 1 time in total.

Mon Feb 07, 2011 10:48 pm
Profile
Mage Advisor

Tiri wrote:
Quote:

Er tåpelig å late som AoC folkene er noe annerledes eller viktigere enn andre medlemmer. Er faktisk mengder med folk i AoC som også siller de andre spillene og motsatt. Slutt å se på dere selv som AoC-medlemmer. Dere er Ragnarok-medlemmer...

Well said! :!:

Warg wrote:
Dersom WoW folka er so ekstremt hyppe på TS, so kan no dei for all del gå for TS.
Og so kan AoC gjengen bruke det alternativet som passar dei best.

På tide at AoC gjengen kuttar ut bullshittet og bestemmer seg for det alternativet dei likar best. Handling ffs.
Det har vel vore nok "testing" no?

Jeg er én person som snakker her og straks er det WoW vs AoC igen.
Hvorfor tror i AoC folk at i er så meget "bedre" end alle os andre Ragnarok medlemmer. Lyder som om i tror i er "Paragon" fra WoW eller noget i den stil. (Til dem som ikke ved hvem Paragon er, er det den bedste WoW Guild i verden).

PS. Vi bruger Voice 2 gange om ugen i WoW, foruden alt det vi sidder på TS og snakker imellem vores 2 raid dage. Om i besøgte TS serveren ville i se det. :)

Mon Feb 07, 2011 10:51 pm
Profile
Admin

Det at def faktisk ikke er folk i Rift kanalen har sine naturlige årsaker. Betaen er ferdig for denne gang...

Mon Feb 07, 2011 10:58 pm
Profile
SupaLeet

Vel, nå har vi testa ut Teamspeak 3 GRUNDIG og kvaliteten på ventrilo er bedre. De fleste er faktisk på Mumble, en testserver satt opp av Killmor. Var svært positiv til TS3, det er nå snudd til frustrasjon. Slår du av automatic voice control vil mange miste lyd helt. Ingen grunn til å være paranoide når det gjelder AoC og WoW. Faktum er at det er AoC som bruker voice daglig, ihvertfall antall brukere angår. Forstår derfor at folk blir litt oppgitt over at occasional users forsøker å "kuppe" en vote.
Fjern vote og sett opp en ny! Vote ble satt opp før alternativer ble testet og dermed tatt på feil grunnlag.

Edit:
AoC har nå 14 personer logget på Mumble. AoC har EN i TS3. Ingen andre avdelinger logget på. Tror dere det er fordi alle er fornøyd med TS3? Vedder på at mange sitter med Skype!

Jeg er redd for at dersom RR velger TS3 vil AoC delen bruke sin egen løsning. Enkelte ville nok sette pris på at vi er på annen voice men det men det strider mot hele felleskap tanken.

AoC: inactive Zhaatoo demo | Zhaatan dt
Rift: inactive Zhaatoo mage | Zhaatan warrior | Ghaazer cleric | Khaloc rogue

Those who believe in telekinetics, raise my hand.

Mon Feb 07, 2011 11:35 pm
Profile
Mage Advisor

Om i er så mange i AoC som bruger voice så burde i også kunne vende vote ved at AoC folkene faktisk voter. Om der er 25 AoC folk og 26 folk fra WoW, Aion, Rift, og what not vi ellers har af spillere, så er det stadigt flertallet som bestemmer, selvom at de kun bruger TS/VT 1-2 gange ugentligt. Om folk så vælger at bruge et andet alternativ er jo så deres valg.

Syntes det er underligt man kan komme her og bede om revote når en vote ikke lige falder i ens smag og så håbe på at dem som har tilkende givet deres mening ikke lige er aktive nok til at få stemt eller stemmer om, (hvilket der faktisk er givet lov til, du kan ændre vote).

*EDIT*

Okay voten er blevet lukket.
Men fint om vi laver en revote, kan se at voten blev afsluttet, så en revote over samme tidsperiode er vel passende.

Mon Feb 07, 2011 11:51 pm
Profile
PhearLeet

Virker som om Wow-folka vil ha TS3 og AoC vil ha VT/Mumble. Seff hadde det vært kjekt med en og samme voice, men det vil alltid være noen som ikke er fornøyd med noen av de. Ikke umulig at vi kanskje bør ha 2 forskjellige.

Det var ikke noe særlig klager på VT før vi skulle teste TS3 og Mumble. Jeg sier som Zhaatoo at mange kommer ikke til å bruke TS3 om det blir valget. De fleste er på Mumble.

Jeg er meget hypp på Mumble, men VT er også bra. Sikker på om visst vi hadde fått ny vote, så vil TS3 tape. Ikke fordi jeg mener det er er dårligere, men fordi folk har skiftet mening.

Tue Feb 08, 2011 12:40 am
Profile
SupaLeet

Atonisme wrote:
Sikker på om visst vi hadde fått ny vote, så vil TS3 tape. Ikke fordi jeg mener det er er dårligere, men fordi folk har skiftet mening.

Stemningen og voten snudde fra VT positiv til TS3 positiv ganske raskt når vi begynte å teste TS3. Det ER mange fancy funksjoner men realiteten innhentet oss og problemene har oppstått i ettertid. En av TS3 votsa er min. Den kan trekkes fra.
Å raide med 24 og 48 personer på en voice hvor stemmene går opp og ned som en jojo er ikke moro. Og nei, å slå av automatic voice gain funker ikke for alle. Det er testa. Vi har testa. VT er ikke fantastisk, det mangler mange funksjoner som TS3 har men generellt er det enkelt, funksjonelt og fyller sin hensikt.

AoC: inactive Zhaatoo demo | Zhaatan dt
Rift: inactive Zhaatoo mage | Zhaatan warrior | Ghaazer cleric | Khaloc rogue

Those who believe in telekinetics, raise my hand.

Tue Feb 08, 2011 1:14 am
Profile
Mage Advisor

Zhaatoo wrote:
Atonisme wrote:
Sikker på om visst vi hadde fått ny vote, så vil TS3 tape. Ikke fordi jeg mener det er er dårligere, men fordi folk har skiftet mening.

Stemningen og voten snudde fra VT positiv til TS3 positiv ganske raskt når vi begynte å teste TS3. Det ER mange fancy funksjoner men realiteten innhentet oss og problemene har oppstått i ettertid. En av TS3 votsa er min. Den kan trekkes fra.
Å raide med 24 og 48 personer på en voice hvor stemmene går opp og ned som en jojo er ikke moro. Og nei, å slå av automatic voice gain funker ikke for alle. Det er testa. Vi har testa. VT er ikke fantastisk, det mangler mange funksjoner som TS3 har men generellt er det enkelt, funksjonelt og fyller sin hensikt.

Kan det passe det kun er WoW folk som har haft problemer med VT Lag, VT Delay - At alt er stille og du hører INGEN, og lige pludseligt hører du 24 personers snak over de sidste 30 min på få sekunder?

Dette er hovedgrunden til jeg stemte Teamspeak istedet for Ventrilo.

Tue Feb 08, 2011 1:38 am
Profile
AoC Officer

Tror nok det er WOW only, ja :wink:
Har selv hatt ytterst få problemer med VT

Tue Feb 08, 2011 2:21 am
Profile
Leetas

Forstår ikke alt dette oppstyret. Om lydkvaliteten er det folk bryr seg om, velger man mumble. Er minst mulig delay det folk vil ha, velger man mumble/TS. Er det det gode gamle som alle kjenner man vil ha, velger man VT.

Jeg foretrekker mumble.
Jeg har egentlig ikke noe imot TS heller, men liker at mumble er et open-source program. Og dette betyr at det alltid er noen "nerder" som forbedrer og tweeker. (+ at mumble har noen geniale feats i enkelte fps spill, der man får en 3d voip effekt)
Angående VT kunne man merke delay alt for ofte. Vet ikke om det er clienten eller serverene...

Uansett hvilken vi velger, kommer jeg til å følge den der de jeg spiller med holder seg.
(om alt skal være så forbanna vanskelig kan det jo opprettes 2 voip servere)

Freisland - Guard
Lemming - Conq
Sitrusa - Ranger
Sinnatag - Sin
Sitrus - Demo
Dilclo - Necro
Kiche - Tos
Froisy - BS [3X]
Fersken - Hox [4X]

Tue Feb 08, 2011 2:41 am
Profile
Reply to topic   [ 151 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next