Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
WANTED: Webdesignere Kunstnere Flashartister designere+++ 
Author Message
Admin

Post WANTED: Webdesignere Kunstnere Flashartister designere+++
Ragnarok skal lage nye Community sider, og vi trenger DIN hjelp til dette!

Nå ønsker vi å få en liten oversikt over hvem hva hvordan vi kan få til ting sammen.
Intresserte bidragsytere får tilgang på et forum hvor vi jobber for å designe og utvikle nye community sider.

Vi har forsøkt dette flere ganger, men har aldri klart å komme i mål. Denne gangen skal vi klare det! :)

Så kan du bidra eller hjelpe til på noen måter, si ifra! :)

AO: Zeylenne lvl 220 Doctor AI Rank Challenger (23)
+ alts: Lilleg2 220/27 MA, Kenevil 216/14 Shade, Wallblade 161/5 Keeper, Polfarer 220/18 Adventurer, Vaarblomst, , Zman, Zulux, Zetaforce, Skuddskade
Image

Sat Jan 09, 2010 6:29 pm
Profile
PhearLeet

Post Re: WANTED: Webdesignere Kunstnere Flashartister designere+++
Hørtes spennende ut, jeg kan nok bidra med grafisk design og noe css/html (templating)
Og kan også bidra på idemyldring og skisser.

Sat Jan 09, 2010 6:47 pm
Profile
Kattsand

Jag kan säkert hjälpa till med grafisk design, men det får nog bli mer småsaker som behövs för jag har börjat dra ner på dator tiden :P

Sat Jan 09, 2010 7:04 pm
Profile
nubi

Jeg kan en del i Photoshop og InDesign men ved ikke om det kan bruges til noget, bare sig til hvis det er :)

Sat Jan 09, 2010 8:09 pm
Profile
Leet

Melder meg gjerne, har fire års erfaring innen prosjektledelse - design og scripting. Har god erfaring med design (Photoshop, InDesign etc.), PHP, MYSQL, styling (CSS), dynamikk og Lucid Dreaming (heftigste måten å skape design på! hehe...). Er for øyeblikket sykemeldt, så har i utgangspunktet god tid hehe... Eneste at jeg for øyeblikket har for dårlig PC til å spille AoC, men har god nok notepad etc.

Sat Jan 09, 2010 9:06 pm
Profile
SupaLeet

Post Re: WANTED: Webdesignere Kunstnere Flashartister designere++
Jeg kan tilbyde hjælp med hosting at ragnarok på en 100/100 mbit forbindelse. Lad mig høre hvis det har interesse. -

Last edited by Bitten on Wed Jan 26, 2011 10:26 pm, edited 1 time in total.

Sat Jan 09, 2010 9:13 pm
Profile WWW
Reet

Er vel godt over to år siden jeg har skrevet noe her, eller vært aktiv i rr, men uansett...

Jeg var med på å lage design for Asma til det som en gang skulle bli ny aoc side for rr. Det er vel jeg som har laget design til den nåværende aoc delen også når jeg ser etter.
Har gitt opp webdesign for lenge siden, men jeg har PScs3 filene til både det nåværende designet og det nye (som aldri ble gjort om til css osv..). Så dersom det kan være til nytte så er det bare å skrike :)

Driver for tiden med consept art og div digital tegning, så hvis det trengs noe slikt så kan jeg jo kanskje stille opp litt smått der, men det trengs vel ikke til web stuff :)

Sun Jan 10, 2010 12:29 am
Profile
Leetas

Jeg kan bidra med litt flash (+actionscript). Har ikke så veldig mye erfaring med flash. Beste jeg har lagd er et bilde galleri:D

Sun Jan 10, 2010 2:23 am
Profile
PhearLeet

Yeah! bra insj folkens! Men vi trenger fler programmerere som ønsker å gjøre en liten innsats for guildet.

Asma aka Santaris ( BattleTag: Santaris#2369 )

Sun Jan 10, 2010 11:40 pm
Profile ICQ
Leet

Det vil være lurt å sammle intereseter i et eget fora for brainstorming, samt at man kan få kartlagt hva som skal/bør gjøres. Det er tilgjengelige ressurser innenfor de fleste områder, kompetanse innen PHP/MYSQL, integrasjon-/imigrasjonteknikk. Det vil kunne være fordelsmessig å opprette en "to do" oversikt, hvor man fordeler oppgavene etter kompetanse, i enkelte oppgaver vil det være nødvenndig med flere hoder. Det bør være en project superviser som skal følge opp at ting blir gjort innen en deathline. Denne prosjektlederen bør ha kompetanse innenfor blandede felt for at det er da lettere for vedkommende å ta tak i uløste problemstillinger.

Å lage et nytt webområde, intregrere en del automatikk etc er jo en smal sak. Men siden man jobber med "frivillige" etter dugnadsmetoden er det alfa og omega å dobbelsikkre oppgavene slik at ikke ting "dør ut", det er viktig på forhånd å ta hensyn til problemstillinger, samt opprette ENKLE måter å komme i kontakt med de mest erfarne innenfor et felt (eksmpelvis om man sitter litt fast om man har flere som jobber med PHP, bør disse kunne kontakte den mest erfarne etc).

Dette er riktignok ikke noe hyperavansert nettsted som krever et helt utviklingsteam, men det er viktig å finne et midtpunkt som virker, også på grunn av at dette blir dugnadsarbeid. Men viktigste av alt, vil være å få opp en prosjektledelse MED KOMPETANSE innenfor feltene som er i stand til å ha en god oversikt med egne øyne, samt som vil kunne ta over om et ledd faller ut.

Et forslag er å opprette et eget område på forumet hvor man kartlegger kunskapsfeltet til de som vil delta, men også tilgjengelighet vil være like viktig. La alle i ragnarok delta i brainstorming hvor alle fortløpende kan komme med forslag, ønsker etc. Skaff en fortløpende liste over hva som skal gjøres, hva som er i arbeid og ha oversikt over når og hvem som jobber med den oppgaven. Gå i dybden for hva som skal gjøres og ha klare rettningslinjer for det å få hjelp om man sitter fast med noe, klare reserveløsninger og sørg for at dette følges.

Bør ikke være vanskelig med et prosjekt som dette, det viktigste er bare å få hjulene igang! Less talking more action :)

Slik ser det ut hittil da:

GRAFISK DESIGN
Ck
Wirku
Cypher
g0kken
Lifebringer

VARIABEL STYLING
Ck
Lifebringer

PROGRAMMERING OG DATABASE (PHP / MYSQL)
Lifebringer

FLASH
Froeisland

ACTIONSCRIPTING
Froeisland

Finnes flere med erfaring innenfor CSS/PHP?? :)

Mon Jan 11, 2010 5:11 pm
Profile
SupaLeet

viewforum.php?f=216

Gå hit Lifebringer.. Chtuga skal ha gitt deg tilgang..

Mon Jan 11, 2010 5:21 pm
Profile
nubi

Jeg kjenner en brite som er helt syk på det, han kan designe og programmere nettsider, vet ikke om han gidder og samarbeide, men hvis dere er interessert kan jeg spørre han. Han er hacker så han vet hvordan det gjøres :P

Thu Jan 14, 2010 4:01 pm
Profile
Admin

Fassassin wrote:
Jeg kjenner en brite som er helt syk på det, han kan designe og programmere nettsider, vet ikke om han gidder og samarbeide, men hvis dere er interessert kan jeg spørre han. Han er hacker så han vet hvordan det gjøres :P

Tror ikke jeg vil gi masse spennende passord til en utenforstående hacker ;)
Men forøvrig har vi mye flinke folk i Ragnarok som jobber med dette nå :)

AO: Zeylenne lvl 220 Doctor AI Rank Challenger (23)
+ alts: Lilleg2 220/27 MA, Kenevil 216/14 Shade, Wallblade 161/5 Keeper, Polfarer 220/18 Adventurer, Vaarblomst, , Zman, Zulux, Zetaforce, Skuddskade
Image

Thu Jan 14, 2010 4:04 pm
Profile
Harlot

Har snakket såvidt med Chtuga om det og har begrenset med tid så noe hovedansvar ønsker jeg ikke. Om det er noen småting som trengs gjøres så har jeg mulighet til å støtte oppunder. (type design knapp/figur/etc. til lag metode/etc.).

Jeg kan:
    Design - pixel og vektor (Bruker hovedsaklig Illustrator og Photoshop til det)
    Flash - mest enkelt-animasjoner (Ikke prøvd å lage noe komplett hjemmeside i det)
    PHP/CSS/MySQL

Men som sagt, don't count on me pga. RL tidsmangel. :D

DDO - Pekanorth - The sexy rogue!
AoC - Pekanorth - The sexy HoX!

Thu Jan 14, 2010 4:19 pm
Profile
Leet

Jeg har hatt et år med flash og vil si jeg kan actionscript ganske bra.

Wed Jun 30, 2010 12:34 pm
Profile
Reply to topic   [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next